Europejski rynek inteligentnych termostatów czeka szybki wzrost z racji realizacji celów dotyczących zmian klimatycznych stawianych do roku 2020 oraz obowiązkowego certyfikowania budynków odnośnie ich efektywności energetycznej. Dodatkowo egzekwowanie minimalnych standardów dla produktów o wysokim zużyciu energii takich jak kotły centralnego ogrzewania, systemy wentylacyjne oraz klimatyzacyjne (heating, ventilating and air conditioning systems, HVAC) również będzie bodźcem dla rynku inteligentnych termostatów. Lwia część europejskiego rynku przypadnie na takie kraje jak Wielka Brytania, Niemcy i Holandia, natomiast Francja będzie najszybciej rozwijającym się rynkiem.

budownictwomedyczne.plWedług nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. "Analiza europejskiego rynku inteligentnych termostatów", (Analysis of the European Smart Thermostats Market) wynika, że w roku 2014 rynek osiągnął przychody na poziomie 152,5 mln USD i szacuje się, że wartość ta w szybkim tempie wzrośnie do 2570,6 mld USD w 2019 r.

Dodatkowe informacje dotyczące niniejszej analizy są dostępne pod adresem: http://owl.li/QaioO

- Szybko rosnąca wśród konsumentów świadomość na temat przyjaznych dla użytkownika i komfortowych w stosowaniu inteligentnych termostatów pobudza popyt w Europie – stwierdza analityk rynku energetyki i ochrony środowiska w firmie Frost & Sullivan, Dhivya Sundara Manohar. - Co więcej, dodatkową szansą dla rozwoju danego rynku jest brak znaczących ograniczeń ze strony regulacji rządowych.

Mimo iż inteligentne termostaty oferują użytkownikom oszczędność energii w planie długoterminowym, to jednak wysokie ceny wyjściowe stanowią przeszkodę w procesie powszechnej ich adopcji w średnim i dolnym segmencie konsumenckim. Problematyczna jest również różnorodność systemów HVAC w całej Europie. Z tego względu producenci inteligentnych termostatów są zmuszeni dostosować swoje produkty do indywidualnych wymogów danego kraju, co komplikuje proces modernizacji rynku.

Wraz z nasilającą się konkurencją, dostawcy muszą wdrożyć skuteczne strategie cenowe, aby powstrzymać rywali. Konsenwentne podtrzymywanie innowacyjności swoich produktów pomoże producentom osiągać postępy w różnych krajach oraz w śród różnych warstw klientów.

- Na tym zorientowanym na technologię rynku, częste aktualizacje czujnoków, łączności czy interfejsu są niezbędne – podkreśla Dhivya. - Producenci muszą także szybko zareagować na potrzebę zwiększonej produkcji poprzez rozszerzenie swoich zdolności wytwórczych.

Co najważniejsze, dostawcy muszą zrozumieć, iż to właśnie przedsiębiorstwa z branży energetycznej są kluczowymi partnerami w łańcuchu wartości. Wykorzystanie ich wygodnych i niezawodnych kanałów sprzedaży ułatwi dostęp do rynku masowego klienta w Europie.

 

Patronaty medialne